POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI
DEBATY PAU
TOM II
SZKOLNICTWO WYŻSZE
W OBLICZU ZMIAN
TOMASZOWICE
15–17 LISTOPADA 2014
POD REDAKCJĄ
SZCZEPANA BILIŃSKIEGO
KRAKÓW 2015
TREŚĆ
- Zamiast wstępu, Andrzej Białas, Szczepan Biliński (czytaj)
- Program debaty PAU „Studia i studiowanie: po co i jak zmieniać uniwersytety w Polsce”, Tomaszowice, 15–17 listopada 2014 (czytaj)
- Maciej Żylicz
Przyszłość uniwersytetów w Polsce (czytaj)
- Jacek Witkoś
Jak nie stracić szansy na internacjonalizację polskich uczelni? (czytaj)
- Karol Musioł
Nowe zadania uniwersytetu (czytaj)
- Anna Machnikowska
Quo vadis, Universitas? (czytaj)
- Lucjan Suchanek
Studia masowe i elitarne. Jaki ma być homo occidentalis? (czytaj)
- Leszek Pacholski
Kalifornijska reforma sprzed 50 lat (czytaj)
- January Weiner
Kontrola jakości materiału i produktu końcowego w procesie wytwarzania absolwentów uniwersytetu (czytaj)
- Andrzej Kajetan Wróblewski
MISMaP – koń trojański w systemie szkolnictwa wyższego w Polsce (czytaj)
- Jerzy Axer
Kiedy wreszcie Troja zostanie zdobyta? – doniesienia z MISH-owego frontu (czytaj)
GŁOSY W DYSKUSJI
- Włodzimierz Bolecki
Po co i jak zmieniać uniwersytety? (Dopowiedzenie do dyskusji) (czytaj)
- Andrzej Borowski
Uniwersytet przyszłości i „artes liberales” (czytaj)
- Stanisław Kistryn
Edukacja uniwersytecka – wykształcenie czy wychowanie? (czytaj)
- Tadeusz Skarbek
Konsolidacja w szkolnictwie wyższym (czytaj)
- Grzegorz Węgrzyn
Kondycja szkolnictwa wyższego w Polsce i czy stać nas na reformę? (czytaj)
- Jan Woleński
Głosy w dyskusji (czytaj)
- Krzysztof Woźniak, Mariusz Sołtysik
O jakości kształcenia (czytaj)
- Spis treści (czytaj)
POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI
DEBATY PAU
TOM I
OCENY NAUKI
TOMASZOWICE
16–18 LISTOPADA 2013
POD REDAKCJĄ
SZCZEPANA BILIŃSKIEGO
KRAKÓW 2014
TREŚĆ
- Zamiast wstępu, Andrzej Białas, Szczepan Biliński (czytaj)
- Program debaty PAU „Oceny nauki”, Tomaszowice, 16–18 listopada 2013 (czytaj)
- Maciej W. Grabski
Adres na rozpoczęcie spotkania (czytaj)
- Włodzimierz Bolecki
Ocena jednostek naukowych w humanistyce (parametryzacja a ewaluacja) (czytaj)
- Janusz Gil
Uwagi na temat oceny jednostek naukowych (czytaj)
- Renata Przybylska
Czy w Polsce naukowiec jeszcze może pisać po polsku? (czytaj)
- Jan Woleński
Uwagi o ewaluacji czasopism naukowych, w szczególności humanistycznych i społecznych (czytaj)
- Grzegorz Węgrzyn
Problemy oceny pracowników naukowych (czytaj)
GŁOSY W DYSKUSJI
- Andrzej Białas
Cztery drobne sprawy (czytaj)
- Szczepan Biliński
Kryteria oceny czasopism naukowych z tzw. listy filadelfijskiej (czytaj)
- Andrzej Borowski
Obyśmy się porozumieli... (czytaj)
- Józef Dulak
Głos w dyskusji (czytaj)
- Andrzej Jajszczyk
NCN a oceny nauki (czytaj)
- Joanna Kurczewska
Wariacje na temat interdyscyplinarności (czytaj)
- Roman Laskowski
Drogi i bezdroża parametryzacji (czytaj)
- Jerzy Lis
Ocena nauki – spojrzenie ze strony nauk technicznych (czytaj)
- Elżbieta Pyza
Kilka uwag na temat sposobu oceny działalności naukowej (czytaj)
- Zbigniew Sojka
Est modus in rebus (czytaj)
- Lucjan Suchanek
Parametryzacja – pytania, wątpliwości i uwagi krytyczne (czytaj)
- Jan Woleński
Miejsce nauki polskiej w świecie (czytaj)
- Andrzej Kajetan Wróblewski
„Impakt faktor” i Deklaracja San Francisco (DORA) (czytaj)
- Andrzej Kajetan Wróblewski
Mój eksperyment (czytaj)
- Spis treści (czytaj)
POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI
DEBATY PAU
TOM V
NAUCZANIE UNIWERSYTECKIE
I KSZTAŁCENIE ELITARNE
TOMASZOWICE
18–20 listopada 2017
POD REDAKCJĄ
LUCJANA SUCHANKA
KRAKÓW 2018
TREŚĆ
- Zamiast wstępu, Andrzej Białas, Lucjan Suchanek (czytaj)
- Program debaty PAU „Nauczanie uniwersyteckie i kształcenie elitarne”, Tomaszowice, 18–20 listopada 2017 (czytaj)
MODUŁ 1. MIEJSCE NAUCZANIA W MISJI UNIWERSYTETU
- Lucjan Suchanek
Miejsce nauczania w misji uniwersytetu. Wprowadzenie do dyskusji (czytaj)
- Renata Przybylska
Odpowiedzialność za poziom nauczania. Diagnoza i konstruktywne propozycje? (czytaj)
- Maria Korytowska
Badania naukowe a dydaktyka (czytaj)
- Jan Woleński
Czy tradycyjny model nauczyciela akademickiego jest jeszcze aktualny? (czytaj)
MODUŁ 2. KSZTAŁCENIE ELITARNE
- Andrzej Kajetan Wróblewski
Studia elitarne w Polsce? Wprowadzenie do dyskusji (czytaj)
- Bogdan Szlachta
Uwag kilka o elitarności kształcenia w Polsce (czytaj)
- Jerzy Szwed
Kształcenie elitarne – moje bliskie spotkania (czytaj)
MODUŁ 3. ELITA I ELITARNOŚĆ
- Andrzej Borowski
Elita i elitarność. Wprowadzenie do dyskusji (czytaj)
- Tomasz Gąsowski
Historyczne uwarunkowania pojęcia elitarności (czytaj)
- Miłowit Kuniński
Elity i elitarność a liberalno-demokratyczny model społeczeństwa (czytaj)
- Jarosław Górniak
„Inteligencja” i „elita” jako kategorie społeczne a kształcenie akademickie (czytaj)
- Jerzy Bartmiński
Elita wobec etosu pracy – aktualność wzorca pozytywistycznego? (czytaj)
- Franciszek Ziejka
Wykształcenie jako droga do elity (czytaj)
- Kazimierz Furtak
Nauczyciele akademiccy jako elita (czytaj)
- Andrzej Paszewski
Uczeni wobec polityki (czytaj)
- Spis treści (czytaj)
POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI
DEBATY PAU
TOM VI
UCZELNIE W SŁUŻBIE SPOŁECZEŃSTWA
TOMASZOWICE
17–18 listopada 2018
POD REDAKCJĄ
LUCJANA SUCHANKA
KRAKÓW 2019
TREŚĆ
- Zamiast wstępu, Andrzej Białas (czytaj)
- Program debaty PAU „Uczelnie w służbie społeczeństwa”, Tomaszowice, 17–18 listopada 2018 (czytaj)
MODUŁ 1. UCZELNIE I PAŃSTWO ORAZ SPOŁECZEŃSTWO
- Andrzej K. Wróblewski
Popularyzacja nauki – wprowadzenie do dyskusji (czytaj)
- Irena Cieślińska
Od popularyzacji w stronę komunikacji naukowej (czytaj)
MODUŁ 2. UCZELNIE I GOSPODARKA
- Maria Nowakowska
Uczelnie i gospodarka (czytaj)
- Jerzy Szwed
Relacja uczelnia – gospodarka, prace Komitetu Polityki Naukowej i doświadczenia własne (czytaj)
- Jacek Jemielity
Od chemicznych modyfikacji mRNA do terapii genowej – droga od badań podstawowych do komercjalizacji (czytaj)
- Maciej Chorowski
Relacje nauka i gospodarka – mezalians czy małżeństwo z rozsądku? (czytaj)
MODUŁ 3. UCZELNIE A KULTURA NARODOWA I PONADNARODOWA
- Maria Korytowska
Wprowadzenie do dyskusji (czytaj)
- Andrzej Borowski
Edukacja humanistyczna jako projekt edukacyjny w polskich szkołach wyższych (czytaj)
- Jan Woleński
Uczelnie jako wspólnota nauczających i uczących się (czytaj)
- Ludwik Komorowski
Między kulturą wspólnoty a kultem sukcesu (czytaj)
MODUŁ 4. UCZELNIE I SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA
- Lucjan Suchanek
Mniej to lepiej niż więcej. O polskiej polityce edukacyjnej na poziomie wyższym kształcenia (czytaj)
- Jarosław Ławski
„Małe” uczelnie jako strategiczne centra: przypadek humanistyki (czytaj)
- Janusz S. Gruchała
Publiczna uczelnia w średnim mieście (czytaj)
-
Miłowit Kuniński
- Spis treści (czytaj)
Union Académique Internationale
CORPUS ANTIQUITATUM AMERICANENSIUM
POLOGNE
III
SITIOS ARQUEOLÓGICOS EN LA REGIÓN DE ALTO CHICAMA, PERÚ
ANDRZEJ KRZANOWSKI
ACADÉMIE POLONAISE DES SCIENCES ET DES LETTRES
Kraków 2006
W Polskiej Akademii Umiejętności, przy wsparciu Union Académique Internationale, ukazuje się seria wydawnicza Corpus Antiquitatum Americanensium. W ramach serii publikowane są katalogi podsumowujące projekty prospekcyjne i wykopaliskowe prowadzone lub współprowadzone przez polskich badaczy w Amerykach.
Polska Akademia Umiejętności w ramach serii CAA wydała:
- Pologne, t. I: Janusz Z. Wołoszyn, Peruvian pottery from the Collection of the Archaeological Museum in Cracow, Kraków 1998
- Pologne, t. II: Victòria Solanilla i Demestre, Textiles Precolombinos de Cracovia, Kraków 2000
- Pologne, t. III: Andrzej Krzanowski, Sitios arquelógicos en la region de Alto Chicama, Perú, Kraków 2006
- Polonia-Perú, t. I: Krzysztof Makowski, Pamela Castro de la Mata, Glenda Escajadillo, Milagritos Jimenez, Elsa Tomasto,
Ajuares funerarios de los cementerios prehispánicos de Tablada de Lurín (Periodo Formativo Tardío, Lima, Perú),
Union Académique Internationale, Academia Polaca de Ciencias y Letras, Pontificia Universidad Católica del Peru; Kraków 2012 - Polonia-Perú, t. II: Józef Szykulski, Jakub Wanot, Karolina Krajewska, Łukasz Mikocik, Rocio Tejada Lewis, Ewa Bewziuk,
Funerary contexts from Pre-Columbian cemeteries within the Tambo River Delta, Southern Coast of Peru, Kraków 2020
Obecnie dostępne on-line są tomy: Pologne I, Pologne II oraz Polonia-Perú I.
Informacje o serii na stronach UAI:
http://www.uai-iua.org/en/projects/23/corpus-antiquitatum-americanensium
Union Académique Internationale
CORPUS ANTIQUITATUM AMERICANENSIUM
POLOGNE
II
TEXTILES PRECOLOMBINOS DE CRACOVIA
VICTORIA SOLANILLA I DEMESTRE
ACADÉMIE POLONAISE DES SCIENCES ET DES LETTRES
Kraków 2000
- PREFACIO
Victoria Solanilla i Demestre (czytaj)
- WLADYSLAW KLUGER Y SU COLECCIÓN DE ANTIGÜEDADES PERUANAS EN EL MUSEO ARQUEOLÓGICO DE CRACOVIA
Hanna Szymariska, Krzysztof Babraj (czytaj)
- INTRODUCCIÓN (czytaj)
- MUSEO ARQUEOLÓGICO DE CRACOVIA (czytaj)
- MUSEO NACIONAL DE CRACOVIA (czytaj)
- BIBLIOGRAFÍA
BIBLIOGRAFÍA GENERAL SOBRE TEXTILES PRECOLOMBINOS (czytaj)
- APÉNDICE
TELAS PRECOLOMBINAS DEL PERÚ EN LA COLECCIÓN DEL MUSEO NACIONAL DE ETNOLOGÍA DE VARSOVIA,
Katarzyna Szewczyk (czytaj)
BIBLIOGRAFÍA GENERAL (czytaj)
Union Académique Internationale
CORPUS ANTIQUITATUM AMERICANENSIUM
POLOGNE
I
PERUVIAN POTTERY FROM THE COLLECTION
OF THE ARCHAEOLOGICAL MUSEUM IN CRACOW
by
Janusz Z. Wołoszyn
ACADÉMIE POLONAISE DES SCIENCES ET DES LETTRES
Kraków 1998
- ACKNOWLEDGMENTS
Janusz Z. Wołoszyn (czytaj)
- Władysław Kluger (zobacz zdjęcia)
- Władysław Kluger (1849-1884),
Hanna Szymańska, Krzysztof Babraj (czytaj)
- INTRODUCTION (czytaj)
- BIBLIOGRAPHY (czytaj)
- THE CATALOGUE (czytaj)
- CULTURES OF THE NORTH COAST OF PERU (czytaj)
- CULTURES OF THE CENTRAL COAST CHANCAY (czytaj)
- OTHER CULTURES (doubtful pieces) (czytaj)
- Pl. 1 - Pl. 74 (zobacz zdjęcia)
Union Académique Internationale
CORPUS ANTIQUITATUM AMERICANENSIUM
POLONIA–PERÚ
Ajuares funerarios de los cementerios prehispánicos de Tablada de Lurín
(Periodo Formativo Tardío, Lima, Perú)
Krzysztof Makowski
Pamela Castro de la Mata, Glenda Escajadillo, Milagritos Jimenez, Elsa Tomasto
ACADEMIA POLACA DE CIENCIAS Y LETRAS
PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DEL PERÚ
Kraków 2012
- INTRODUCCIÓN (czytaj)
- “Comportamientos funerarios y roles sociales
en una sociedad guerrera post-Chavín: Tablada de Lurín” (czytaj)
- CERÁMICA (czytaj)
- ARTEFACTOS LÍTICOS (czytaj)
- METALES (czytaj)
- ARTEFACTOS ÓSEOS (czytaj)
- CUENTAS (Collares & Pulseras) (czytaj)
- PIRUROS (czytaj)
Załącznik - płyta CD - Fichas Contextos Funerarios
- NE (czytaj)
- SE-A 001-100 (czytaj)
- SE-A 101-200 (czytaj)
- SE-A 201-300 (czytaj)
- SE-A 301-400 (czytaj)
- SE-A 401-500 (czytaj)
- SE-A 501-610 (czytaj)
- SW (czytaj)