Informacje bieżące    |    Szukaj    |      KONTAKT 

naglowek struktura


 

POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI

DEBATY PAU

TOM II

SZKOLNICTWO WYŻSZE
W OBLICZU ZMIAN

 

TOMASZOWICE
15–17 LISTOPADA 2014

 

POD REDAKCJĄ
SZCZEPANA BILIŃSKIEGO

 

KRAKÓW 2015

 

Tom w całości

 

TREŚĆ


  • Zamiast wstępu, Andrzej Białas, Szczepan Biliński (czytaj)

 

  • Program debaty PAU „Studia i studiowanie: po co i jak zmieniać uniwersytety w Polsce”, Tomaszowice, 15–17 listopada 2014 (czytaj)

  • Maciej Żylicz
    Przyszłość uniwersytetów w Polsce (czytaj)

 

  • Jacek Witkoś 
    Jak nie stracić szansy na internacjonalizację polskich uczelni? (czytaj)

 

  • Karol Musioł
    Nowe zadania uniwersytetu (czytaj)

 

  • Anna Machnikowska 
    Quo vadis, Universitas? (czytaj)

 

  • Lucjan Suchanek
    Studia masowe i elitarne. Jaki ma być homo occidentalis? (czytaj)

 

  • Leszek Pacholski
    Kalifornijska reforma sprzed 50 lat (czytaj)

 

  • January Weiner
    Kontrola jakości materiału i produktu końcowego w procesie wytwarzania absolwentów uniwersytetu (czytaj)

 

  • Andrzej Kajetan Wróblewski
    MISMaP – koń trojański w systemie szkolnictwa wyższego w Polsce (czytaj)

 

  • Jerzy Axer
    Kiedy wreszcie Troja zostanie zdobyta? – doniesienia z MISH-owego frontu (czytaj)

GŁOSY W DYSKUSJI

 

  • Włodzimierz Bolecki
    Po co i jak zmieniać uniwersytety? (Dopowiedzenie do dyskusji) (czytaj)

 

  • Andrzej Borowski
    Uniwersytet przyszłości i „artes liberales” (czytaj)

 

  • Stanisław Kistryn
    Edukacja uniwersytecka – wykształcenie czy wychowanie? (czytaj)

 

  • Tadeusz Skarbek
    Konsolidacja w szkolnictwie wyższym (czytaj)

 

  • Grzegorz Węgrzyn
    Kondycja szkolnictwa wyższego w Polsce i czy stać nas na reformę? (czytaj)

 

  • Jan Woleński
    Głosy w dyskusji (czytaj)

 

  • Krzysztof Woźniak, Mariusz Sołtysik
    O jakości kształcenia (czytaj)

 

 

 

POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI

DEBATY PAU

TOM I


OCENY NAUKI

 

TOMASZOWICE
16–18 LISTOPADA 2013

 

POD REDAKCJĄ
SZCZEPANA BILIŃSKIEGO

 

KRAKÓW 2014

 

Tom w całości

 

TREŚĆ


  • Zamiast wstępu, Andrzej BiałasSzczepan Biliński (czytaj)

 

  • Program debaty PAU „Oceny nauki”, Tomaszowice, 16–18 listopada 2013 (czytaj)

  • Maciej W. Grabski 
    Adres na rozpoczęcie spotkania (czytaj)

 

  • Włodzimierz Bolecki 
    Ocena jednostek naukowych w humanistyce (parametryzacja a ewaluacja) (czytaj)

 

  • Janusz Gil 
    Uwagi na temat oceny jednostek naukowych (czytaj)

 

  • Renata Przybylska 
    Czy w Polsce naukowiec jeszcze może pisać po polsku? (czytaj)

 

  • Jan Woleński 
    Uwagi o ewaluacji czasopism naukowych, w szczególności humanistycznych i społecznych (czytaj)

 

  • Grzegorz Węgrzyn 
    Problemy oceny pracowników naukowych (czytaj)

GŁOSY W DYSKUSJI

 

  • Andrzej Białas
    Cztery drobne sprawy (czytaj)

 

  • Szczepan Biliński
    Kryteria oceny czasopism naukowych z tzw. listy filadelfijskiej (czytaj)

 

  • Andrzej Borowski
    Obyśmy się porozumieli... (czytaj)

 

  • Józef Dulak
    Głos w dyskusji (czytaj)

 

  • Andrzej Jajszczyk
    NCN a oceny nauki (czytaj)

 

  • Joanna Kurczewska
    Wariacje na temat interdyscyplinarności (czytaj)

 

  • Roman Laskowski
    Drogi i bezdroża parametryzacji (czytaj)

 

  • Jerzy Lis
    Ocena nauki – spojrzenie ze strony nauk technicznych (czytaj)

 

  • Elżbieta Pyza
    Kilka uwag na temat sposobu oceny działalności naukowej (czytaj)

 

  • Zbigniew Sojka
    Est modus in rebus (czytaj)

 

  • Lucjan Suchanek
    Parametryzacja – pytania, wątpliwości i uwagi krytyczne (czytaj)

 

  • Jan Woleński
    Miejsce nauki polskiej w świecie (czytaj)

 

  • Andrzej Kajetan Wróblewski
    „Impakt faktor” i Deklaracja San Francisco (DORA) (czytaj)

 

  • Andrzej Kajetan Wróblewski
    Mój eksperyment (czytaj)

 

 

 

POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI

DEBATY PAU

TOM V

NAUCZANIE UNIWERSYTECKIE
I KSZTAŁCENIE ELITARNE 

 

TOMASZOWICE
18–20 listopada 2017

 

POD REDAKCJĄ
LUCJANA SUCHANKA

 

KRAKÓW 2018

 

Tom w całości

 

TREŚĆ


  • Zamiast wstępu, Andrzej Białas, Lucjan Suchanek   (czytaj)

 

  • Program debaty PAU „Nauczanie uniwersyteckie i kształcenie elitarne”, Tomaszowice, 18–20 listopada 2017   (czytaj)

MODUŁ 1. MIEJSCE NAUCZANIA W MISJI UNIWERSYTETU

 

  • Lucjan Suchanek
    Miejsce nauczania w misji uniwersytetu. Wprowadzenie do dyskusji   (czytaj)

 

  • Renata Przybylska
    Odpowiedzialność za poziom nauczania. Diagnoza i konstruktywne propozycje?   (czytaj)

 

  • Maria Korytowska
    Badania naukowe a dydaktyka   (czytaj)

 

  • Jan Woleński
    Czy tradycyjny model nauczyciela akademickiego jest jeszcze aktualny?   (czytaj)

MODUŁ 2. KSZTAŁCENIE ELITARNE

 

  • Andrzej Kajetan Wróblewski
    Studia elitarne w Polsce? Wprowadzenie do dyskusji   (czytaj)

 

  • Bogdan Szlachta
    Uwag kilka o elitarności kształcenia w Polsce   (czytaj)

 

  • Jerzy Szwed
    Kształcenie elitarne – moje bliskie spotkania   (czytaj)

MODUŁ 3. ELITA I ELITARNOŚĆ

 

  • Andrzej Borowski
    Elita i elitarność. Wprowadzenie do dyskusji   (czytaj)

 

  • Tomasz Gąsowski
    Historyczne uwarunkowania pojęcia elitarności   (czytaj)

 

  • Miłowit Kuniński
    Elity i elitarność a liberalno-demokratyczny model społeczeństwa   (czytaj)

 

  • Jarosław Górniak
    „Inteligencja” i „elita” jako kategorie społeczne a kształcenie akademickie   (czytaj)

 

  • Jerzy Bartmiński
    Elita wobec etosu pracy – aktualność wzorca pozytywistycznego?   (czytaj)

 

  • Franciszek Ziejka
    Wykształcenie jako droga do elity   (czytaj)

 

  • Kazimierz Furtak
    Nauczyciele akademiccy jako elita   (czytaj)

 

  • Andrzej Paszewski
    Uczeni wobec polityki   (czytaj)

 

 

 

POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI

DEBATY PAU

TOM VI

 

UCZELNIE W SŁUŻBIE SPOŁECZEŃSTWA

 

TOMASZOWICE
17–18 listopada 2018

 

POD REDAKCJĄ
LUCJANA SUCHANKA

 

KRAKÓW 2019

 

Tom w całości

 

TREŚĆ


  • Zamiast wstępu, Andrzej Białas   (czytaj)

 

  • Program debaty PAU „Uczelnie w służbie społeczeństwa”, Tomaszowice, 17–18 listopada 2018   (czytaj)

MODUŁ 1. UCZELNIE I PAŃSTWO ORAZ SPOŁECZEŃSTWO

 

  • Andrzej K. Wróblewski 
    Popularyzacja nauki – wprowadzenie do dyskusji   (czytaj)

 

  • Irena Cieślińska 
    Od popularyzacji w stronę komunikacji naukowej   (czytaj)

MODUŁ 2. UCZELNIE I GOSPODARKA

 

  • Maria Nowakowska
    Uczelnie i gospodarka   (czytaj)

 

  • Jerzy Szwed
    Relacja uczelnia – gospodarka, prace Komitetu Polityki Naukowej i doświadczenia własne   (czytaj)

 

  • Jacek Jemielity
    Od chemicznych modyfikacji mRNA do terapii genowej – droga od badań podstawowych do komercjalizacji   (czytaj)

 

  • Maciej Chorowski
    Relacje nauka i gospodarka – mezalians czy małżeństwo z rozsądku?   (czytaj)

MODUŁ 3. UCZELNIE A KULTURA NARODOWA I PONADNARODOWA

 

  • Maria Korytowska
    Wprowadzenie do dyskusji   (czytaj)

 

  • Andrzej Borowski
    Edukacja humanistyczna jako projekt edukacyjny w polskich szkołach wyższych   (czytaj)

 

  • Jan Woleński
    Uczelnie jako wspólnota nauczających i uczących się   (czytaj)

 

  • Ludwik Komorowski
    Między kulturą wspólnoty a kultem sukcesu   (czytaj)

MODUŁ 4. UCZELNIE I SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA

 

  • Lucjan Suchanek
    Mniej to lepiej niż więcej. O polskiej polityce edukacyjnej na poziomie wyższym kształcenia   (czytaj)

 

  • Jarosław Ławski
    „Małe” uczelnie jako strategiczne centra: przypadek humanistyki   (czytaj)

 

  • Janusz S. Gruchała
    Publiczna uczelnia w średnim mieście   (czytaj)

 

  •  Miłowit Kuniński 
    Uczelnie wyższe w służbie społeczeństwa   (czytaj)

 

 

 

Union Académique Internationale

 

CORPUS ANTIQUITATUM AMERICANENSIUM

POLOGNE

III

SITIOS ARQUEOLÓGICOS EN LA REGIÓN DE ALTO CHICAMA, PERÚ

 

 

ANDRZEJ KRZANOWSKI

 

ACADÉMIE POLONAISE DES SCIENCES ET DES LETTRES

 

Kraków 2006

 

 

CZYTAJ CAŁOŚĆ

 

 

 

 

 

W Polskiej Akademii Umiejętności, przy wsparciu Union Académique Internationale, ukazuje się seria wydawnicza Corpus Antiquitatum Americanensium. W ramach serii publikowane są katalogi podsumowujące projekty prospekcyjne i wykopaliskowe prowadzone lub współprowadzone przez polskich badaczy w Amerykach.

 

Polska Akademia Umiejętności w ramach serii CAA wydała:

  • Pologne, t. I: Janusz Z. Wołoszyn, Peruvian pottery from the Collection of the Archaeological Museum in Cracow, Kraków 1998
  • Pologne, t. II: Victòria Solanilla i Demestre, Textiles Precolombinos de Cracovia, Kraków 2000
  • Pologne, t. III: Andrzej Krzanowski, Sitios arquelógicos en la region de Alto Chicama, Perú, Kraków 2006
  • Polonia-Perú, t. I: Krzysztof Makowski, Pamela Castro de la Mata, Glenda Escajadillo, Milagritos Jimenez, Elsa Tomasto,
    Ajuares funerarios de los cementerios prehispánicos de Tablada de Lurín (Periodo Formativo Tardío, Lima, Perú),
    Union Académique Internationale, Academia Polaca de Ciencias y Letras, Pontificia Universidad Católica del Peru; Kraków 2012
  • Polonia-Perú, t. II: Józef Szykulski, Jakub Wanot, Karolina Krajewska, Łukasz Mikocik, Rocio Tejada Lewis, Ewa Bewziuk,
    Funerary contexts from Pre-Columbian cemeteries within the Tambo River Delta, Southern Coast of Peru, Kraków 2020

 

Obecnie dostępne on-line są tomy: Pologne I, Pologne II oraz Polonia-Perú I.

 

Informacje o serii na stronach UAI:

http://www.uai-iua.org/en/projects/23/corpus-antiquitatum-americanensium

 

 

 

 

Union Académique Internationale

 

CORPUS ANTIQUITATUM AMERICANENSIUM

POLOGNE

II

TEXTILES PRECOLOMBINOS DE CRACOVIA

 

 

VICTORIA SOLANILLA I DEMESTRE

 

ACADÉMIE POLONAISE DES SCIENCES ET DES LETTRES

 

Kraków 2000

 

 

CZYTAJ CAŁOŚĆ

 

 

  • PREFACIO
    Victoria Solanilla i Demestre  (czytaj)

 

  • WLADYSLAW KLUGER Y SU COLECCIÓN DE ANTIGÜEDADES PERUANAS EN EL MUSEO ARQUEOLÓGICO DE CRACOVIA
    Hanna Szymariska, Krzysztof Babraj  (czytaj)

 

 

  • MUSEO ARQUEOLÓGICO DE CRACOVIA  (czytaj)

 

  • MUSEO NACIONAL DE CRACOVIA  (czytaj)

 

  • BIBLIOGRAFÍA
    BIBLIOGRAFÍA GENERAL SOBRE TEXTILES PRECOLOMBINOS  (czytaj)

 

  • APÉNDICE

TELAS PRECOLOMBINAS DEL PERÚ EN LA COLECCIÓN DEL MUSEO NACIONAL DE ETNOLOGÍA DE VARSOVIA,
Katarzyna Szewczyk  (czytaj)

BIBLIOGRAFÍA GENERAL  (czytaj)

 

 

 

 

Union Académique Internationale

 

CORPUS ANTIQUITATUM AMERICANENSIUM

POLOGNE

I

PERUVIAN POTTERY FROM THE COLLECTION
OF THE ARCHAEOLOGICAL MUSEUM IN CRACOW

by
Janusz Z. Wołoszyn

 

ACADÉMIE POLONAISE DES SCIENCES ET DES LETTRES

 

Kraków 1998

 

 

 

CZYTAJ CAŁOŚĆ

 

 

  • ACKNOWLEDGMENTS
    Janusz Z. Wołoszyn   (czytaj)

 

 

  • Władysław Kluger (1849-1884),
    Hanna Szymańska, Krzysztof Babraj  (czytaj)

 

 

 

 

  • CULTURES OF THE NORTH COAST OF PERU  (czytaj)

 

  • CULTURES OF THE CENTRAL COAST CHANCAY  (czytaj)

 

  • OTHER CULTURES (doubtful pieces)   (czytaj)

 

 

 

 

 

Union Académique Internationale

 

CORPUS ANTIQUITATUM AMERICANENSIUM

POLONIA–PERÚ

Ajuares funerarios de los cementerios prehispánicos de Tablada de Lurín
(Periodo Formativo Tardío, Lima, Perú)

 

Krzysztof Makowski
Pamela Castro de la Mata, Glenda Escajadillo, Milagritos Jimenez, Elsa Tomasto

 

ACADEMIA POLACA DE CIENCIAS Y LETRAS
PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DEL PERÚ

 

Kraków 2012

 

 

 CZYTAJ CAŁOŚĆ

 

 

 

  • “Comportamientos funerarios y roles sociales
    en una sociedad guerrera post-Chavín: Tablada de Lurín”   (czytaj)

 

 

  • ARTEFACTOS LÍTICOS   (czytaj)

 

 

  • ARTEFACTOS ÓSEOS   (czytaj)

 

  • CUENTAS (Collares & Pulseras)   (czytaj)

 

 

 

Załącznik - płyta CD - Fichas Contextos Funerarios