Wzór umowy licencyjnej
Wzór umowy licencyjnej
Uzupełnioną i wydrukowaną umowę, z własnoręcznym podpisem Autora, proszę odesłać
a) w formie papierowej na adres:
Polska Akademia Umiejętności – Wydawnictwo
ul. Sławkowska 17
31-016 Kraków
b) w formie elektronicznej, jako skan podpisanego wydruku, na adres email:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Procedura recenzowania i formularz recenzji
Sposób recenzowania artykułów i formularz recenzji
Każdy artykuł poddany zostanie ocenie dwóch recenzentów zewnętrznych, niezależnych od Redakcji, których Redakcja nie poinformuje o tożsamości autora (autorów) danego tekstu.
Na podstawie opinii recenzentów artykuł może zostać zaakceptowany do druku bez zmian, warunkowo przyjęty ze wskazaniem niezbędnych poprawek, skrótów lub uzupełnień, jakich powinien dokonać autor, albo odrzucony.
RECENZJA WYDAWNICZA - formularz
DANE PERSONALNE RECENZENTA
RECENZJA WYDAWNICZA
Oświadczam, że Redakcja czasopisma Opinie Edukacyjne PAU nie zapoznała mnie z personaliami autora/autorów recenzowanego tekstu.
Oświadczam, że Redakcja nie zapoznała mnie także z personaliami drugiego Recenzenta artykułu.
Gdyby przypadkiem okazało się, że na podstawie treści artykułu lub innych przesłanek nabrałem/łam uzasadnionego przeświadczenia co do tożsamości autora, deklaruję, że pomiędzy nami nie występuje żaden konflikt interesów, ani w postaci bezpośrednich relacji osobistych, ani relacji podległości zawodowej, ani bezpośredniej współpracy naukowej w ciągu ostatnich dwóch lat.
Tekst został złożony do recenzji dnia ………………… w postaci ……………………………
Po przestudiowaniu przedłożonego tekstu:
(tytuł) …………………………………………………………………………………………
(liczba stron) ………………… (ilość znaków) …………………………………………
akceptuję go do druku bez zastrzeżeń TAK NIE
Jeśli NIE, to uważam jego publikację za dopuszczalną pod warunkiem (proszę właściwe zakreślić):
przeredagowania | skrócenia | rozszerzenia | uzupełnienia bibliografii | inne (załączam) |
Nie uważam za wskazane publikowanie utworu w jego obecnej formie.
UZASADNIENIE
Artykuł spełnia kryteria w stopniu | wybitnym | wysokim | zadowalającym | niezadowalającym |
Oryginalność | ||||
Podjęcie istotnego zagadnienia badawczego | ||||
Odpowiada wymogom kompozycji | ||||
Wykorzystuje literaturę przedmiotu |
Nie nosi możliwych do wykrycia znamion pracy niesamodzielnej w rozumieniu prawa autorskiego.
Budzi wątpliwości zakres nieuzasadnionych zapożyczeń z prac cudzych (należy wskazać miejsca).
Szczegółowy wykaz zalecanych zmian (w przypadku warunkowego dopuszczenia do druku) – załącznik
Inne uwagi Recenzenta ………… ( - nie zgłaszam - ) ……………………………………… – załącznik
Zgadzam się, by moje nazwisko znalazło się na publikowanej liście recenzentów współpracujących z Redakcją Opinii Edukacyjnych PAU
DATA ... | PODPIS ... |
Liczba załączników ………………………………
Dla autorów
Rodzaje prac naukowych publikowanych przez czasopismo
1. Artykuły oryginalne
Artykuł oryginalny w języku polskim lub w jednym z języków kongresowych. Artykuł powinien być poświęcony tematyce edukacyjnej, w tym przede wszystkim: teorii budowy i praktyce tworzenia podręczników szkolnych, relacjom pomiędzy Podstawą programową a podręcznikami, zasadom oceniania i recenzowania podręczników, użyteczności innych narzędzi edukacyjnych. Problem może zostać przedstawiony w ujęciu historycznym, aktualnym lub w odniesieniu do perspektyw wprowadzania do edukacji nowych mediów, zastępujących lub uzupełniających klasyczne podręczniki. Artykuł może być także poświęcony badaniom empirycznym nad percepcją podręczników i innych środków dydaktycznych, nad wpływem obudowy dydaktycznej lub komunikatywności warstwy słowno-tekstowej na procesy nauczania-uczenia się itp. Do takiej kategorii może być zaliczony tekst, w którym zostaje dokonany przegląd i analityczne porównanie kilku podręczników z odniesieniem do teorii dydaktycznej danej dziedziny nauczania, pod warunkiem że sformułowane zostaną wnioski o znaczeniu ogólniejszym. Podręczniki w takim ujęciu powinny stanowić bazę materiałową do badań i pogłębionej refleksji.
Artykuł w języku polskim powinien być zaopatrzony w ok. półstronicowe (do 1000 znaków) streszczenie w języku polskim (zawierające postawione cele, zwięzłą charakterystykę prezentowanych zagadnień, główne wnioski), abstrakt w języku angielskim, listę słów kluczowych w języku polskim i angielskim (do pięciu), bibliografię załącznikową, krótką informację o autorze, afiliację oraz numer ORCID (jeśli autor posiada). Objętość artykułu nie powinna przekraczać objętość jednego arkusza wydawniczego (ok. 40 tys. znaków).
Każdy artykuł poddany zostanie ocenie dwóch recenzentów zewnętrznych, niezależnych od redakcji, których redakcja nie poinformuje o tożsamości autora (autorów) danego tekstu. Na podstawie opinii recenzentów artykuł może zostać zaakceptowany do druku bez zmian, warunkowo przyjęty ze wskazaniem niezbędnych poprawek, skrótów lub uzupełnień, jakich powinien dokonać autor, albo odrzucony. W przypadku zalecenia drobnych poprawek redakcyjnych (kompozycyjnych, stylistycznych, językowych) redakcja zastrzega sobie możliwość dokonania samodzielnych ingerencji w tekst.
Teksty artykułów, po ewentualnych zmianach i adiustacji oraz złożeniu, będą przedstawiane autorom w celu przeprowadzenia korekty i ostatecznego zaakceptowania tekstu do druku. Jeśli zmiany redakcyjne będą w stosunku do wersji pierwotnej poważne (ponad 20%), autor będzie zobowiązany do akceptacji ostatecznego kształtu swojego utworu w postaci deklaracji na piśmie.
2. Recenzje
Recenzja dotyczy jednego podręcznika lub jego części. Może też ograniczać się do pewnego wybranego aspektu – na przykład oceny warstwy ikonograficznej. Objętość do jednego arkusza wydawniczego.
3. Opinie, polemiki, sprawozdania
Możliwe jest także przyjęcie do druku innych tekstów dotyczących problematyki edukacyjnej – informujących o ważnych wydarzeniach (konferencjach, programach badawczych, posiedzeniach międzynarodowych komisji podręcznikowych), a także mających charakter polemiczny. Objętość tekstu – pół arkusza wydawniczego.
Zalecenia dotyczące edycji tekstu
Czcionka: Times New Roman 12 pkt z interlinią 1,5 wiersza, tekst wyjustowany.
Akapity: pierwszy wiersz – wcięcie 1,25 cm.
Dłuższe cytaty (powyżej 3 wersów) kursywą i wyodrębnione z tekstu; odstęp przed i po cytacie 12 pkt, wielkość czcionki cytatu – 10 pkt. Pominięte fragmenty w cytatach należy zaznaczyć wielokropkiem w nawiasach kwadratowych […].
Przypisy w konwencji tradycyjnej (oksfordzkie). W skrótach stosowana terminologia łacińska (ibidem, op.cit.).
Przykłady:
N. Davies, Boże igrzysko. Historia Polski, Wydawnictwo „Znak”, Kraków 1990, s. 23.
K. Sanojca, Między nauką a praktyką oświatową – działalność naukowa wizytatorów Kuratorium Okręgu Szkolnego Lwowskiego w okresie międzywojennym, [w:] Człowiek w świecie bez wolności, red. M. Skotnicka-Palka, B. Techmańska, Wydawnictwo LTW, Wrocław 2018, s. 19–29.
A. Kastory, Europa Środkowa u progu nowego stulecia, „Konspekt” 2000, nr 4, s. 11–16.
Źródła internetowe powinny zawierać nazwisko autora, tytuł materiału, nazwę strony i datę dostępu podaną w nawiasie kwadratowym: [dostęp 28.03.2011].
Uprzejmie prosimy autorów o przesłanie tekstów pocztą elektroniczną na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. w formacie rtf (preferowany), doc lub docx. W razie zamiaru ilustrowania artykułu należy porozumieć się z redakcją w sprawie omówienia szczegółów technicznych.
Sprzedaż i prenumerata
Sprzedaż i prenumerata
Numery archiwalne
Numery archiwalne
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom XIX-XX pod redakcją Kraków 2023
Recenzenci tomu XIX-XX: |
|
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom XVII-XVIII pod redakcją Kraków 2020
Recenzenci tomu XVII-XVIII: |
|
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom XVI pod redakcją Kraków 2018
Recenzenci tomu XVI: |
|
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom XV pod redakcją Kraków 2017
Recenzenci tomu XV: |
|
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom XIV pod redakcją Kraków 2016
Recenzenci tomu XIV: |
|
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom XIII pod redakcją Kraków 2015
Recenzenci tomu XIII: |
|
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom XII pod redakcją Kraków 2014
Recenzenci tomu XII: |
|
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom XI pod redakcją Kraków 2013
Recenzenci tomu XI: |
|
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom X pod redakcją
Recenzenci tomu X: |
|
Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności
tom IX pod redakcją
|
|
Prace Komisji PAU do Oceny Podręczników Szkolnych
tom VIII
|
|
Prace Komisji PAU do Oceny Podręczników Szkolnych
tom VII
|
|
Prace Komisji do Oceny Podręczników Szkolnych
tom VI
|
|
Prace Komisji do Oceny Podręczników Szkolnych
tom V
|
|
Prace Komisji do Oceny Podręczników Szkolnych
tom IV
pod redakcją
Kraków 2006
|
|
Prace Komisji do Oceny Podręczników Szkolnych
tom III
Kraków 2005
|
|
Prace Komisji do Oceny Podręczników Szkolnych
tom II
Kraków 2004
|
|
Prace Komisji do Oceny Podręczników Szkolnych
tom I
Kraków 2002
|
|