POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI

DEBATY PAU

TOM V

NAUCZANIE UNIWERSYTECKIE
I KSZTAŁCENIE ELITARNE 

 

TOMASZOWICE
18–20 listopada 2017

 

POD REDAKCJĄ
LUCJANA SUCHANKA

 

KRAKÓW 2018

 

Tom w całości

 

TREŚĆ


  • Zamiast wstępu, Andrzej Białas, Lucjan Suchanek   (czytaj)

 

  • Program debaty PAU „Nauczanie uniwersyteckie i kształcenie elitarne”, Tomaszowice, 18–20 listopada 2017   (czytaj)

MODUŁ 1. MIEJSCE NAUCZANIA W MISJI UNIWERSYTETU

 

  • Lucjan Suchanek
    Miejsce nauczania w misji uniwersytetu. Wprowadzenie do dyskusji   (czytaj)

 

  • Renata Przybylska
    Odpowiedzialność za poziom nauczania. Diagnoza i konstruktywne propozycje?   (czytaj)

 

  • Maria Korytowska
    Badania naukowe a dydaktyka   (czytaj)

 

  • Jan Woleński
    Czy tradycyjny model nauczyciela akademickiego jest jeszcze aktualny?   (czytaj)

MODUŁ 2. KSZTAŁCENIE ELITARNE

 

  • Andrzej Kajetan Wróblewski
    Studia elitarne w Polsce? Wprowadzenie do dyskusji   (czytaj)

 

  • Bogdan Szlachta
    Uwag kilka o elitarności kształcenia w Polsce   (czytaj)

 

  • Jerzy Szwed
    Kształcenie elitarne – moje bliskie spotkania   (czytaj)

MODUŁ 3. ELITA I ELITARNOŚĆ

 

  • Andrzej Borowski
    Elita i elitarność. Wprowadzenie do dyskusji   (czytaj)

 

  • Tomasz Gąsowski
    Historyczne uwarunkowania pojęcia elitarności   (czytaj)

 

  • Miłowit Kuniński
    Elity i elitarność a liberalno-demokratyczny model społeczeństwa   (czytaj)

 

  • Jarosław Górniak
    „Inteligencja” i „elita” jako kategorie społeczne a kształcenie akademickie   (czytaj)

 

  • Jerzy Bartmiński
    Elita wobec etosu pracy – aktualność wzorca pozytywistycznego?   (czytaj)

 

  • Franciszek Ziejka
    Wykształcenie jako droga do elity   (czytaj)

 

  • Kazimierz Furtak
    Nauczyciele akademiccy jako elita   (czytaj)

 

  • Andrzej Paszewski
    Uczeni wobec polityki   (czytaj)