POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI
DEBATY PAU
TOM V
NAUCZANIE UNIWERSYTECKIE
I KSZTAŁCENIE ELITARNE
TOMASZOWICE
18–20 listopada 2017
POD REDAKCJĄ
LUCJANA SUCHANKA
KRAKÓW 2018
TREŚĆ
- Zamiast wstępu, Andrzej Białas, Lucjan Suchanek (czytaj)
- Program debaty PAU „Nauczanie uniwersyteckie i kształcenie elitarne”, Tomaszowice, 18–20 listopada 2017 (czytaj)
MODUŁ 1. MIEJSCE NAUCZANIA W MISJI UNIWERSYTETU
- Lucjan Suchanek
Miejsce nauczania w misji uniwersytetu. Wprowadzenie do dyskusji (czytaj)
- Renata Przybylska
Odpowiedzialność za poziom nauczania. Diagnoza i konstruktywne propozycje? (czytaj)
- Maria Korytowska
Badania naukowe a dydaktyka (czytaj)
- Jan Woleński
Czy tradycyjny model nauczyciela akademickiego jest jeszcze aktualny? (czytaj)
MODUŁ 2. KSZTAŁCENIE ELITARNE
- Andrzej Kajetan Wróblewski
Studia elitarne w Polsce? Wprowadzenie do dyskusji (czytaj)
- Bogdan Szlachta
Uwag kilka o elitarności kształcenia w Polsce (czytaj)
- Jerzy Szwed
Kształcenie elitarne – moje bliskie spotkania (czytaj)
MODUŁ 3. ELITA I ELITARNOŚĆ
- Andrzej Borowski
Elita i elitarność. Wprowadzenie do dyskusji (czytaj)
- Tomasz Gąsowski
Historyczne uwarunkowania pojęcia elitarności (czytaj)
- Miłowit Kuniński
Elity i elitarność a liberalno-demokratyczny model społeczeństwa (czytaj)
- Jarosław Górniak
„Inteligencja” i „elita” jako kategorie społeczne a kształcenie akademickie (czytaj)
- Jerzy Bartmiński
Elita wobec etosu pracy – aktualność wzorca pozytywistycznego? (czytaj)
- Franciszek Ziejka
Wykształcenie jako droga do elity (czytaj)
- Kazimierz Furtak
Nauczyciele akademiccy jako elita (czytaj)
- Andrzej Paszewski
Uczeni wobec polityki (czytaj)
- Spis treści (czytaj)