POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI

DEBATY PAU

TOM VII

ETOS I ETYKA
W BADANIACH I W NAUCZANIU

 

TOMASZOWICE
16–17 listopada 2019

 

POD REDAKCJĄ
LUCJANA SUCHANKA

 

KRAKÓW 2020

 

Tom w całości

 

TREŚĆ


  • Zamiast wstępu, Andrzej Białas   (czytaj)

 

  • Program debaty PAU „Etos w badaniach i w nauczaniu”, Tomaszowice, 16–17 listopada 2019   (czytaj)

MODUŁ 1. ETOS I ETYKA JAKO ZASADY PRACY PRACOWNIKÓW NAUKI

 

  • Lucjan Suchanek
    Etos pracownika nauki a zagadnienie wolności i przymusu   (czytaj)

 

  • Zbigniew Stawrowski
    Etos jako kategoria moralna a środowisko akademickie   (czytaj)

 

  • Bogusław Dopart
    Etos wykładowcy akademickiego (etos a praktyka)   (czytaj)

 

  • Franciszek Ziejka
    Kodeks etyki pracownika naukowego   (czytaj)

MODUŁ 2. PATOLOGIE

 

  • Jan Ostrowski
    Jak nas globalizują   (czytaj)

 

  • Agnieszka Raubo
    Konsekwencje dyscyplinarne wobec nauczycieli akademickich w przypadku popełnienia plagiatu naukowego. Zarys problematyki   (czytaj)

 

  • Piotr Sorokowski
    „Drapieżni wydawcy” – analiza zjawiska   (czytaj)

 

  • Marek Wroński
    Plagiaty naukowe w Polsce   (czytaj)

MODUŁ 3. DROGI NAPRAWY

 

  • Andrzej Jajszczyk
    ERC a zapobieganie nieuczciwości naukowej   (czytaj)

 

  • Janusz Gołaś
    Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich   (czytaj)

 

  • Jerzy Szwed
    Moje „przygody z humanistami”   (czytaj)

DEBATA OGÓLNA – PODSUMOWANIE OBRAD

 

  • Magdalena Bajer
    Dużo uczniów, mało mistrzów   (czytaj)

 

  • Jerzy Błażejowski
    Etos i etyka jako zasady pracy pracowników nauki   (czytaj)

 

  • Zbigniew Kruszewski
    Kilka uwag w dyskusji o „Etosie w badaniach i w nauczaniu”   (czytaj)

 

  • Janusz Lipkowski
    Głos w dyskusji   (czytaj)

 

  • Barbara Płytycz
    Etos nauczyciela akademickiego zobowiązuje do rzetelnego informowania o postępach w nauce   (czytaj)

 

  • Jan Woleński
    Głos w dyskusji   (czytaj)