POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI

DEBATY PAU

TOM II

SZKOLNICTWO WYŻSZE
W OBLICZU ZMIAN

 

TOMASZOWICE
15–17 LISTOPADA 2014

 

POD REDAKCJĄ
SZCZEPANA BILIŃSKIEGO

 

KRAKÓW 2015

 

Tom w całości

 

TREŚĆ


  • Zamiast wstępu, Andrzej Białas, Szczepan Biliński (czytaj)

 

  • Program debaty PAU „Studia i studiowanie: po co i jak zmieniać uniwersytety w Polsce”, Tomaszowice, 15–17 listopada 2014 (czytaj)

  • Maciej Żylicz
    Przyszłość uniwersytetów w Polsce (czytaj)

 

  • Jacek Witkoś 
    Jak nie stracić szansy na internacjonalizację polskich uczelni? (czytaj)

 

  • Karol Musioł
    Nowe zadania uniwersytetu (czytaj)

 

  • Anna Machnikowska 
    Quo vadis, Universitas? (czytaj)

 

  • Lucjan Suchanek
    Studia masowe i elitarne. Jaki ma być homo occidentalis? (czytaj)

 

  • Leszek Pacholski
    Kalifornijska reforma sprzed 50 lat (czytaj)

 

  • January Weiner
    Kontrola jakości materiału i produktu końcowego w procesie wytwarzania absolwentów uniwersytetu (czytaj)

 

  • Andrzej Kajetan Wróblewski
    MISMaP – koń trojański w systemie szkolnictwa wyższego w Polsce (czytaj)

 

  • Jerzy Axer
    Kiedy wreszcie Troja zostanie zdobyta? – doniesienia z MISH-owego frontu (czytaj)

GŁOSY W DYSKUSJI

 

  • Włodzimierz Bolecki
    Po co i jak zmieniać uniwersytety? (Dopowiedzenie do dyskusji) (czytaj)

 

  • Andrzej Borowski
    Uniwersytet przyszłości i „artes liberales” (czytaj)

 

  • Stanisław Kistryn
    Edukacja uniwersytecka – wykształcenie czy wychowanie? (czytaj)

 

  • Tadeusz Skarbek
    Konsolidacja w szkolnictwie wyższym (czytaj)

 

  • Grzegorz Węgrzyn
    Kondycja szkolnictwa wyższego w Polsce i czy stać nas na reformę? (czytaj)

 

  • Jan Woleński
    Głosy w dyskusji (czytaj)

 

  • Krzysztof Woźniak, Mariusz Sołtysik
    O jakości kształcenia (czytaj)