POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI
DEBATY PAU
TOM II
SZKOLNICTWO WYŻSZE
W OBLICZU ZMIAN
TOMASZOWICE
15–17 LISTOPADA 2014
POD REDAKCJĄ
SZCZEPANA BILIŃSKIEGO
KRAKÓW 2015
TREŚĆ
- Zamiast wstępu, Andrzej Białas, Szczepan Biliński (czytaj)
- Program debaty PAU „Studia i studiowanie: po co i jak zmieniać uniwersytety w Polsce”, Tomaszowice, 15–17 listopada 2014 (czytaj)
- Maciej Żylicz
Przyszłość uniwersytetów w Polsce (czytaj)
- Jacek Witkoś
Jak nie stracić szansy na internacjonalizację polskich uczelni? (czytaj)
- Karol Musioł
Nowe zadania uniwersytetu (czytaj)
- Anna Machnikowska
Quo vadis, Universitas? (czytaj)
- Lucjan Suchanek
Studia masowe i elitarne. Jaki ma być homo occidentalis? (czytaj)
- Leszek Pacholski
Kalifornijska reforma sprzed 50 lat (czytaj)
- January Weiner
Kontrola jakości materiału i produktu końcowego w procesie wytwarzania absolwentów uniwersytetu (czytaj)
- Andrzej Kajetan Wróblewski
MISMaP – koń trojański w systemie szkolnictwa wyższego w Polsce (czytaj)
- Jerzy Axer
Kiedy wreszcie Troja zostanie zdobyta? – doniesienia z MISH-owego frontu (czytaj)
GŁOSY W DYSKUSJI
- Włodzimierz Bolecki
Po co i jak zmieniać uniwersytety? (Dopowiedzenie do dyskusji) (czytaj)
- Andrzej Borowski
Uniwersytet przyszłości i „artes liberales” (czytaj)
- Stanisław Kistryn
Edukacja uniwersytecka – wykształcenie czy wychowanie? (czytaj)
- Tadeusz Skarbek
Konsolidacja w szkolnictwie wyższym (czytaj)
- Grzegorz Węgrzyn
Kondycja szkolnictwa wyższego w Polsce i czy stać nas na reformę? (czytaj)
- Jan Woleński
Głosy w dyskusji (czytaj)
- Krzysztof Woźniak, Mariusz Sołtysik
O jakości kształcenia (czytaj)
- Spis treści (czytaj)