POLSKA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI
FOLIA HISTORIÆ ARTIUM Seria Nowa
T. 15
KRAKÓW 2017 |
Articles in the current issue were peer-reviewed by:
- Andrzej Betlej
- Urszula Bęczkowska
- Grażyna Jurkowlaniec
- Piotr Krasny
- Małgorzata Omilanowska
- Paweł Pencakowski
- Andrzej Rottermund
- Jolanta Talbierska
- Jacek Tylicki
- Christina Wais-Wolf
- Marek Walczak
- Antoni Ziemba
CONTENTS
Papers
Dobrosława Horzela, Günther Buchinger
Witraże z kościoła filialnego St. Lorenzen ob Katsch (Styria). O pochodzeniu i losach zespołu średniowiecznych kwater witrażowych w Krakowie, Wrocławiu i Glasgow [ pdf ]
Stained Glass from the St. Lorenzen ob Katsch Chapel-of-Ease (Styria). On the Origins and History of Medieval Stained-Glass Panels in Cracow, Wrocław and Glasgow SUMMARY [ pdf ]
Karolina Mroziewicz
Regum Poloniae icones Tomasza Tretera ze zbiorów Biblioteki Królewskiej w Sztokholmie i szwedzkie wątki w losach serii [ pdf ]
Tomasz Treter’s Regum Poloniae icones from the Collection of the National Library of Sweden and the Swedish Threads in the History of the Cycle SUMMARY [ pdf ]
Piotr Krasny
Exempla viva. The Prelates of the Roman Catholic Church as Inspirers of Charles Borromeo’s Instructions on Shaping Sacred Art [ pdf ]
Tadeusz Zatorski
Uzdrowienie paralityka nad sadzawką Betesda Artusa Wolfforta w kościele św. Mikołaja w Bochni. Atrybucja i ikonografia [ pdf ]
Christ Healing the Paralytic at the Pool of Bethesda by Artus Wolffort in St Nicholas Church in Bochnia: Attribution and Iconography SUMMARY [ pdf ]
Mikołaj Getka-Kenig
Kaplica Sobieskiego w kościele Kapucynów w Warszawie. Sztuka i mediacja znaczeń w służbie propagandy rządowej Królestwa Polskiego lat 1815–1830 [ pdf ]
The Sobieski Chapel in the Capuchin Church in Warsaw. Art and the Mediation of Meanings in the Service of the Government of the Kingdom of Poland’s Propaganda in 1815–1830 SUMMARY [ pdf ]
Igor Żuk
Zakopiańszczyzna – secesja – neoklasycyzm: ewolucja stylowa w twórczości Tadeusza Obmińskiego [ pdf ]
The Zakopane Style – Art Nouveau – Neoclassicism: The Stylistic Evolution in the Work of Tadeusz Obmiński SUMMARY [ pdf ]
Reviews
Piotr Krasny
Lutherus honorandus, non adorandus? Reflexions on the Development of Martin Luther’s Iconography after Reading the Book, Martin Luther: Monument, Ketzer, Mensch [ pdf ]
Wojciech Bałus
Evonne Levy, Baroque and the Political Language of Formalism (1845–1945): Burckhardt, Wölfflin, Gurlitt, Brinckmann, Sedlmayr, Basel: Schwabe Verlag, 2015, 400 pp. [ pdf ]
Proceedings of the Commission on Art History of the Polish Academy of Arts and Sciences
in the year 2016 [ pdf ]